Wie zijn wij?

Hollands Advies is ontstaan vanuit verschillende disciplines, te weten financiële administratie, fiscaal advies, juridisch advies, interim management, HRM management en Mediation.

Vanuit deze verschillende disciplines helpen wij organisaties met verbeteren en veranderen. We geven advies over alle zaken waar je als ondernemer mee te maken krijgt. Dit kunnen complexe vraagstukken zijn, strategisch of operationeel, of een combinatie daarvan. Maar het kunnen ook korte afgebakende adviesvragen zijn, waarmee de opdrachtgever na een frisse blik van buitenaf, zelf verder kan. Met ons team leveren we betrouwbare, praktische adviezen en oplossingen zodat onze opdrachtgevers nog beter zijn doelen daadwerkelijk kan realiseren.

Hoe doen wij dat?

Wij doen dit uit onze overtuiging dat onze opdrachtgevers recht hebben op een eerlijk en betrouwbaar advies. We vinden persoonlijk contact met onze opdrachtgevers dan ook heel belangrijk, door te luisteren en door te vragen naar de doelen en drijfveren van onze opdrachtgevers kunnen we ze met raad en daad bijstaan om hun doelen en plannen te concretiseren en optimaliseren.

Samen met de opdrachtgever willen wij zijn/haar organisatie beter laten functioneren. Dit doen we door naast ze te staan. Met de kennis en kunde van iedereen die bij ons werkt, willen we bijdragen aan stabiliteit en continuïteit en samen met de opdrachtgever volgende stappen in de ontwikkeling van zijn/haar onderneming maken.

Onze focus ligt hierbij op het automatiseren van administratieve en ondersteunende processen binnen de organisatie. De processen zijn van groot belang voor een gezonde organisatie. Wij kunnen hulp bieden bij het inrichten van de processen maar kunnen ook ondersteunen in de continuïteit van deze processen. Afhankelijk van de wensen van onze opdrachtgever nemen wij sommige taken over kunnen wij ondersteuning bieden. 

Voor wie doen wij dat?

Onze opdrachtgevers zijn veelal ondernemingen in het MKB en Zorgorganisaties. Onze niche zijn ondernemers in de zorg. 

 

MKB ondernemingen

MKB ondernemingen staan voor grote uitdagingen in ons snel veranderde samenleving. Politieke, fiscale en juridisch regels volgen elkaar op waardoor het als MKB-ondernemer belangrijk is dat je ten alle tijden inzicht hebt in je administratie. Als je met een investeringsvraagstuk te maken krijgt, of je bent aan het twijfelen wel of geen personeelslid erbij? Dan moet je hier direct op kunnen anticiperen. Daarnaast wil je dat iemand met je meedenkt en kan helpen om belangrijke voor je bedrijf te nemen. Wij als Hollands Advies kunnen jouw hier in verder helpen.

Zorgorganisaties

Ondernemers in de zorg merken dat de complexe zorgadministratie of andere processen in de organisatie hen veel tijd, energie en geld kost. De regels in de zorg zijn zeer complex en veranderen vaak. Gemeenten, en verzekeraars, maar ook onze politiek stellen steeds nieuwe eisen. Hollands Advies ondersteunt hier graag bij. We kunnen dit doen door alleen te begeleiden of door taken  diverse taken van je over te nemen. 

Wat doen wij?

Vanuit onze verschillende diciplines geven wij jou inzicht in jouw onderneming. Je kan altijd met ons bellen en wij kunnen jou dan adviseren en helpen met de volgende vraagstukken:

  • Bedrijfsontwikkeling
  • Optimaliseren en implementatie van online administratie
  • Verzorgen van de administratie en (belasting) aangiften
  • Optimaliseren en implementatie van de administratieve organisatie 
  • Het geven van advies bij keuze ondernemingsvorm en structuur
  • Optimaliseren en implementatie van de online administratie in Exact Online, Odoo, E-boekhouden.
  • Opstellen van jaarrekeningen, publicatiestukken, ondernemingsplannen, opstellen en beoordelen van begrotingen, tussentijdse (management)rapportages.
  • Het geven van fiscaal of juridisch advies 
  • Begeleiden van een fusie of overname
  • Begeleiden bij staken van een onderneming 
  • Begeleiden bij HRM of HRM taken overnemen
  • Verandermanagement
  • Het versterken of het vervangen van het zittende management
  • Het bepalen van de juiste strategie voor de jaarlijkse inkoopgesprekken
  • Toetsen van de organisatie aan de governance codes, normen of toetsingskaders
  • Het opstellen van een plan van aanpak wanneer je te maken krijgt met extern toezicht
  • Optimaliseren en implementatie van (EPD) systemen en koppelen met Exact Online

Erkenningen en accreditaties

Wij zijn aangesloten bij het Register Belastingadviseurs (RB). Als Register Belastingadviseur moeten wij werken conform vastgestelde gedrags- en beroepsregels. Naleving wordt geborgd door een onafhankelijke tucht- en geschillencommissie, waarvan de uitspraken bindend zijn voor alle leden. Het RB ziet erop toe dat leden (blijven) voldoen aan de hoge eisen die aan het lidmaatschap worden gesteld. Voortdurende scholing en het volgen van permanente educatie is dan ook verplicht.

We werken nauw samen met Harry Boesten, als registermediator moet hij voldoen aan kwaliteitseisen en is hij ingeschreven in het register van de Mediatorsfederatie Nederland (MfN). De mediator werkt volgens het reglement ven de gedragsregels van de MfN. De MfN biedt een duidelijke standaard in kwaliteit, werken met een MfN- registermediator biedt duidelijkheid en zekerheid. 

Lidmaatschappen

We zijn aangesloten bij FISCOUNT. Dit is een samenwerkingsverband van accountants, fiscalisten en aanverwante specialistische zakelijke dienstverleners waaronder: advocaten, arbeidsjuristen, btw-specialisten, businesscoaches, business valuators, estate planners, executeurs, subsidieadviseurs. Hierdoor hebben wij als klein adviesbureau altijd de juiste specialistische kennis in huis.